locomotiva2

Lansarea Locomotivei Plug-In Hybrid finanţată într-un proiect de tip PTE

Joi, 22 februarie 2018, a avut loc, în staţia CFR Călători Constanţa, evenimentul de lansare a Locomotivei Plug-In Hybrid (LHy-M), realizată integral în România.

Finanţat în prima competiţie de tipul Transfer la operatorul economic (PTE), din cadrul P2: Creșterea competitivității economiei românești prin CDI, PNCDI III, proiectul Locomotivă hibrid de manevră - premieră mondială. Transformarea locomotivei Diesel hidraulică LDH 1250 CP în locomotivă hibrid a fost implementat în perioada octombrie 2016 - decembrie 2017. Coordonatorul proiectului a fost România-Euroest S.A iar Partenerul (organizație de cercetare de drept privat): INTEGRAL CONSULTING R&D S.R.L. Valoarea totală a proiectului fiind de 3.560.041 lei din care 1.580.041 lei de la bugetul de stat iar 1.980.000 lei a reprezentat cofinanţarea.

Prototipul pentru Locomotiva hibrid, LHy-M s-a dezvoltat plecând de la o tehnologie validată în mediul industrial pe platforma siderurgică ArcelorMITTAL Galați.

Realizarea locomotivei hibrid de manevră, LHy-M reprezintă un important salt tehnologic deoarece pornește de la principiul că trecerea de la tracțiunea diesel hidraulică la locomotivele cu surse alternative de energie se poate realiza, nu numai prin construirea de locomotive noi, ci și prin transformarea vechilor locomotive, cu costuri acceptabile și atractive pentru utilizatori, limitând cheltuielile de capital și extinzând durata de viață așteptată a parcurilor de vehicule existente.

Printre avantajele obţinute din transformarea locomotivei Diesel hidraulice tip LDH 1250 CP în locomotivă hibrid de manevră LHy-M se numără:
  • eficienţa îmbunătățită (consumul de motorină și carburanți se reduce cu 50%) - reducerea consumurilor specifice prin eliminarea consumurilor de motorină și lubrifianți, reducerea costurilor de exploatare și mentenanță, consum optim de energie;
  • asigurarea la nivel superior a protecției mediului conform HG 1022 / 2002 – emisii de gaze și fum reduse cu 70%;
  • prelungirea duratei de viață a unei locomotive clasice cu 10-20 de ani;
  • stabilitatea rulării la viteze de manevră reglementate și asigurarea parametriilor contactului roata-șină;
  • îndeplinirea, la standarde superioare, a cerințelor privind sănătatea și securitatea personalului conform SR OHSAS 18001: 2008, conferind calitate net superioară procesului tehnologic;
  • asigurarea unei integrări fiabile în baza compatibilității tehnice cu alte vehicule feroviare, în cadrul convoaielor de manevră și a altor instalații fixe din componența infrastructurii feroviare;
  • reducerea erorile umane prin includerea opțiunii de telecomandare;
  • folosirea un sistem avansat de echilibrare /management al pack - urilor de baterii Li-Ion;
  • reducerea costurilor cu mentenanță cu cca. 15%.
  • dezvoltarea unui concept inovativ de testare și diagnoză, în scopul măsurării și înregistrării parametrilor necesari pentru a demonstra, în mediul industrial de exploatare, avantajele din punct de vedere al noxelor, consumului energetic, costurilor pe durata de viață, siguranța în exploatare, facilități de operare etc;
  • facilitarea asigurării unui parc de locomotive suficient de mare pentru a face față cererii industriale.


Mai multe detalii
Știri asociate:
14 Feb 2022

Rezultate finale competiție 2021- Proiect de Transfer la Operatorul Economic (PTE)

Rezultatele finale ale competiției Proiect de Transfer la Operatorul Economic (PTE) 2021 ...

25 Jan 2022

Rezultate preliminare competiție 2021 - Proiect de Transfer la Operatorul Economic

A fost finalizat procesul de evaluare a propunerilor de proiecte depuse în  competiția 

Versiunea anterioară a site-ului poate fi accesată la adresa: http://old.uefiscdi.ro
Fiţi informat despre toate domeniile în care UEFISCDI îşi desfăşoară activitatea.
Înregistraţi-vă adresa de email pentru a primi newsletter-ul UEFISCDI
[T: 0.191, O: 133]