Untitled

Studiu privind sistemele de admitere în învățământul superior

UEFISCDI a fost coordonator al contractului de servicii, derulat în perioada ianuarie 2016 - iunie 2017, finanțat de Comisia Europeană, “Study on the impact of admission systems on higher education outcomes” – EAC-2015-0470, în parteneriat cu Higher Education Strategy Associates (HESA, Canada) si Institute for Education and Socio-Economic Research (FiBS, Germania). 


Scopul principal al contractului de servicii EAC-2015-0470 l-a constituit elaborarea unui studiu privind impactul sistemelor de admitere în învățământul superior asupra rezultatelor învățării. Studiul a urmărit maparea politicilor și strategiilor naționale privind implementarea unor sisteme de admitere deschise, selective sau mixte de acces în învățământul superior, evidențierea corelațiilor între sistemele de admitere și rezultatele învățării, precum și exemple de bune practici la nivelul sistemelor de acces prin utilizarea diverselor modele de admitere.

Printre rezultatele obținute în studiu se numără o tipologie a sistemelor de admitere în învățământul superior, o serie de recomandări adresate factorilor decizionali și instituțiilor de învățământ, dar și studii de caz detaliate pentru opt state europene.

Studiul este acum disponibil pentru cei interesați, fiind publicat pe pagina oficială a Comisiei Europene, aici:

  https://publications.europa.eu/s/dyym.




Știri asociate:
25 Apr 2024

Noi apeluri Horizon Europe dedicate cercetătorilor la debutul carierei

În perioada 23-25 aprilie 2024, Comisia Europeană lansează noi apeluri dedicate cercetătorilor la debutul carierei în cadrul programelor ...

24 Apr 2024

Recomandările Comisiei Europene privind securitatea cercetării

Comisia Europeană a publicat propunerea sa de 

Versiunea anterioară a site-ului poate fi accesată la adresa: http://old.uefiscdi.ro
Fiţi informat despre toate domeniile în care UEFISCDI îşi desfăşoară activitatea.
Înregistraţi-vă adresa de email pentru a primi newsletter-ul UEFISCDI
[T: 0.2245, O: 133]